Britannia Hotell

Nye Britannia Hotell – en femstjerners digital opplevelse

Å lage nettside for et hotell høres kanskje ukomplisert ut. Men så er ikke Britannia bare et hotell.

En laptop som viser nettsiden til Britannia hotell

Byrået Nonspace hadde gjort en fenomenal jobb rundt gjenåpningen av ærverdige Britannia hotell. Knallhard jobbing med kommunikasjon og identitet betalte seg: Snart var øyne fra hele verden rettet mot Dronningens gate i Trondheim. Da de spurte oss om å være deres digitale partner, var vi ikke vonde å be. Med mye stolthet – og litt ærefrykt – satte vi i gang.

Teknologi

Besøk nettsted

Utfordringen – en digital opplevelse

Britannia er så mye mer enn et sted å overnatte. Det har 5 serveringssteder, like mange stjerner og et spa. Det er 150 år med historie i veggene, Michelin-stjerne og ærverdighet. Det er en del av Trondheims sjel. Hvordan kunne vi gjenskape denne følelsen digitalt? Hvordan kunne vi sikre en god opplevelse for alle besøkende – fra før innsjekk til etter utsjekk? At besøket til restauranten startet allerede på nettsiden?

Siden Britannia ikke er en del av en tradisjonell kjede, trengte de en helt ny løsning. Den måtte være førsteklasses.

Mobilversjonen av nettsiden til Britannia hotell

Slik løste vi det

På Britannias nye nettsider har vi latt gamle tradisjoner smelte sammen med innovativ teknologi. Digitale opplevelser skapes av interaktivitet, og det krever en topp moderne front-end. Identiteten og kommunikasjonen drives frem av en enorm kompleksitet under panseret.

Spesielt mange linjer kode har gått med til å få alle integrasjoner og systemer til å fungere mest mulig sømløst sammen. Rombooking, spa, restaurantopplevelser, påmelding til gruppetimer på treningssenteret og nettbutikk.

Vi har jobbet knallhardt med detaljer i designet og SEO. Ved å tilpasse innholdet på engelsk og norsk, har vi kunnet ivareta både celebre gjester og den helt vanlige trønderen. Vi laget en nettbutikk som blant annet selger pledd og puter – og bygget en egen gavekort-konfigurator. Her kan du velge beløp, leveringstype, print og innpakning. Til nå har utrolig mange av gavekort blitt solgt.

Todelt bilde med kvinnehender som holder et nettbrett med nettsiden til Britannia hotell og et nærbilde av servering av kaviar

Mer enn systemer

Ja, det skal være enkelt og brukervennlig å booke rom eller forespørre en konferanse. Samtidig skal vi også fortelle historien om Britannia. Det handler om folk og hendelser. Hva hvis de 150 år gamle veggene kunne snakke?

Her har vi blant annet gitt liv til Nonspace sin idé om Britannia hotell som en samler av historier – og laget det digitale magasinet «The Collector». Bla deg gjennom og les fortellinger om alt som har foregått i det ærverdige hotellet. Visste du for eksempel at det var her Nansen signerte erklæringen om Norges løsrivelse fra Sverige?

I tillegg har vi bygget en kulturkalender som forteller deg hva som skjer under oppholdet ditt. Hvilke konserter og tilstelninger kan du besøke?

Britannia kan smykke seg med medlemskap i «The Leading Hotels of the World». Det forplikter. Sammen med Nonspace og hotellet har vi jobbet mot et felles mål om å skape verdens beste digitale løsning for hoteller.

Men vi fortsetter å optimalisere. Jakten på det perfekte stopper aldri.

Todelt bilde med hender som holder en mobil med nettsiden til Britannia hotell, og et nærbilde av servering av Afternoon Tea

Hva kan vi hjelpe deg med?

Morten M Wikstrøm
Morten M Wikstrøm
Daglig leder, Rådgivning
Trondheim
morten@increo.no
/
976 90 017
Sebastian Krohn
Sebastian Krohn
Byråleder, Rådgivning
Oslo
sebastian@increo.no
/
988 00 306